Hoppa till sidans innehåll
Pyöräilijöitä villa Tellinan edessä 1900-luvun alussa. Cyklister framför Villa Tellina i början på 1900-talet. Cyclists in front of villa Tellina in the early 1900s.

Hangö museums vänner r.f.

Bli Hangö museums vän!

Hangö museum är ett över 100 år gammalt professionellt skött kulturhistoriskt museum. Redan över 50 museer i Finland har en vänförening.

Föreningen Hangö museums vänner har grundats av personer som är intresserade av museets verksamhet och som vill understöda det. Museets vänners företrädare var Hembygdsforskningen vänner i Hangö som grundades 1907. Tack vare föreningen grundades Hangö museum 1909. Namnet ändrades 2010 då föreningen blev tvåspråkig.

Som medlem får du en inbjudan till Hangö museums trevliga vernissager. Vi ordnar egna evenemang och utfärder till andra museer och intressanta, historiska platser. Som medlem har du fritt inträde till Hangö museum och 10 % rabatt på alla museets produkter. Naturligtvis får du också information om museets övriga verksamhet.

IBAN: FI65 5549 8320 0861 43

Medlemsavgift 15 €

Redan över 50 museer i Finland har en vänförening. Museets vänners företrädare var Hembygdsforskningen vänner i Hangö som grundades 1907. Tack vare föreningen grundades Hangö museum 1909.

Hangö museum

Hur gör jag för att bli museets vän?

Skicka ditt namn, e-mailadress, samt adress till sekreteraren. Skicka även en kopia på kvittot när ni betalat avgiften.

Linda Svennblad
Sekreterare
svennbladlinda@gmail.com

Jag godkänner att mina personupgifter får behandlas i enlighet med Hangö Museums integritetspolicy

Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.